New Looxs ‘sporty chic’ tassen voor de fiets

New Looxs Sports, Vigo en en Avero series maken fietsers blijer en de fietspaden vrolijker

31 MAART 2017, WIJCHEN
Samenvatting
Heel Nederland fietst! Nee, dat is geen nieuw tv-programma maar gewoon puur cultuur. Nederlanders gaan graag een dagje weg met de fiets. Daarom lanceert New Looxs maar liefst drie nieuwe series met tassen voor de sportieve fietser. Stijlvol, sterk en praktisch. De Sports, Vigo en Avero series zijn gemaakt voor wie graag efficiënt, maar toch chic, de fiets op stapt. De waterbestendige tassen hebben handige vakken, zijn oersterk en geschikt voor zowel sportieve fietsen als e-bikes.

Sports
De uitgebreide Sports serie in zwart- en zandkleurige uitvoering bestaat uit vijf waterbestendige modellen voor de voorkant, zijkant en achterzijde van de fiets. De ruime Rear Rider is een pakaftas met verstelbare haken voor de bagagedrager. Dit model heeft een extra regenhoes, afneembare schouderbanden en handige opbergvakken. Net zoals de Low Rider, die aan de voorzijde aan het wiel geplaatst wordt. De Handlebar Bag is eenvoudig aan het stuur te bevestigen met het Klickfix systeem. De Messenger Bag is een schouder/pakaftas met gepolsterd vak voor een 15 inch notebook en heeft ook een afneembare schouderband. De zwarte Saddle Bag zadeltas maakt de serie compleet.

Vigo
De Vigo serie bestaat uit drie waterbestendige modellen met reflecterende bies in zwart en zilvergrijs. De Vigo Single Large is een ruime pakaftas met een groot hoofdvak en kleinere vakken. De tas heeft een extra regenhoes en een afneembare schouderband en is ook in een dubbele versie verkrijgbaar, de Vigo Double. De Vigo Handlebar Bag Turnlock system kan met het handige bevestigingssysteem turnlock aan het stuur bevestigd worden.

Avero
De stijlvolle Avero serie in Jeans Grey en zwart bestaat uit vier waterbestendige tassen en een bevestigingsplaat voor op de bagagedrager. De Avero Single is tevens te gebruiken als schoudertas en heeft afdekbare fietshaken. De dubbele Avero Double is verkrijgbaar in twee versies; één model dat continu vast op de fiets is bevestigd en een model dat snel afneembaar is dankzij de draaisluiting.

Over New Looxs

New Looxs, sinds 1948
Het was net na de oorlog dat Wim Burgers begon met het maken van fietstassen. Met twee naaimachines maakte hij tassen voor winkels in de buurt van Nijmegen. Tientallen jaren zijn de New Looxs tassen en manden wereldwijd te koop. Zijn enthousiasme, vakmanschap en oog voor detail zijn nog steeds een dagelijkse inspiratie voor de huidige generatie die aan het roer van New Looxs staat. Zijn kleindochter Laura en haar echtgenoot Teun leiden sinds enkele jaren het bedrijf en zijn nauw betrokken bij de inmiddels naar Azië uitbestede productie. Jaarlijks presenteert New Looxs een nieuwe collectie trendy tassen voor op de fiets. Alleen nu niet alleen voor winkels in de omgeving van Nijmegen maar ook in Nice en London.